Nosto! Kevään eduskuntavaalit näkyvät myös Tampereen yliopistossa. Politiikan opiskelijoiden TARU-projekti kartoittaa Tampereen yliopiston opiskelijoiden yhteiskunnallisia arvoja. Projektin kyselytutkimuksessa selvitetään opiskelijoiden näkemyksiä tuloeroista, verotuksesta, ympäristönsuojelusta, maahanmuutosta, opintotuesta ja puoluevalinnasta. Aineiston perusteella tarkastellaan myös eri alojen opiskelijoiden välisiä eroja. Projekti on osa eduskuntavaalikurssia, jossa seurataan ja analysoidaan vuoden 2015 eduskuntavaaleja moniulotteisena poliittisena prosessina.

Tampereen yliopiston opiskelijat ja jatko-opiskelijat voivat vastata kyselyyn ensi viikon tiistaihin, eli 14.4 asti. Kyselyn täyttämisessä menee noin 10 minuuttia ja siihen tunnistaudutaan peruspalvelutunnuksella. Vastanneiden kesken arvotaan neljä Finnkinon leffalippua.

Kyselyn tuloksia käsitellään Alustalla myöhemmin keväällä.